Powered By Blogger

cuteComel

My photo
tawauKuantan, sabahPahang, Malaysia
TRUE friendship is not just sharing to show that you're caring... it's mean something more than that... No need to say, no need to show… just close your eyes and she will in your mind… Coz she have thougt you the TRUE meaning...

Thursday, July 30, 2009

Zetty & Lian (part 1)

Hari ni 6 hb Mei. Cuti semester. Takde buat ape kat rumah. Just buang masa dengan tengok movie. Tengah syok gelak-gelak, tup-tup black-out. Siot tul. Then aku tak tau nak buat apa so aku tulis benda nie. Luahan hati aku. Cerita aku sem lepas. So, start dengan JPMDPP. JPMDPP nie kira macam satu organisasi kat kolej la. Pendek crita kami 22 orang puteri nie macam leader untuk student lain sebab kitorang kene manage macam-macam benda, macam-macam projek untuk bangunkan kolej. Cewaahhh.

Terus-terang aku cakap, aku join JPMDPP nie sebab mantan Exco Biro yang aku pegang sekarang suh aku p interview. So pegi jela kan. Sebab lain….aku nak lupakan banyak masalah dalam kepala otak aku yang jadi time sem 3. Then, pada aku ni pengalaman sebelum aku melangkah ke dunia pekerjaan.

First aku join JPMDPP nie aku rasa enjoy even serabut sikit urus projek. Nasib baik la mantan aku, Kak Sue tu tak lokek ilmu. Dia guide aku untuk starting. And lama-lama tue aku dah tau selok-belok nak urus projek cuma nak dapatkan pengesahan tue yang pening kepala. Sakit hati pun ada beb!

Dalam tengah aku laksanakan tanggungjawab aku kat kolej nie, aku tiba-tiba close dengan dua orang budak JPMDPP nie. Dorang bedua nie kira bestfriend la. Startnye dengan usik-mengusik….sakat-menyakat…dan sebenarnya sebelum tue aku ada la terdengar si Zetty nie luahkan masalah dia kat si Lian. Masalah dia break-up dengan boyfriend dia. Masa tue malam Jubli perak kat bilik JPMDPP. Time tue aku ignore je la. Malas la nak sibuk-sibuk kan. Then, tak lama lepas tue, aku duduk lagi sebelah dia tengah lepak-lepak kat bilik JPMDPP tue. Dia story masalah dia kat Lian pasal sorang budak lelaki nama Ariel plak. Kiranye Ariel ni admire Zetty la kot tapi time tu Zetty dah baik balik dengan boyfriend dia. Masa tue Zetty nangis. Dan ntahla, tiba-tiba aku touch plak. Aku nampak Zetty nie macam ada masalah. So, aku tergerak hati nak buat dia hepy walaupun time tu kitorang bukan ‘geng’. Aku begurau and buat lawak supaya dia cheer-up. Hampir setiap malam gak la kitorang duk sakat-menyakat. Berlari-lari kat bilik JPMDPP tue macam kanak-kanak ribena. Kak Fie dengan kak Dayah geleng kepala jer tengok perangai kami. Hehehe.

(bersambung...........)

0 comments:

Followers