Powered By Blogger

cuteComel

My photo
tawauKuantan, sabahPahang, Malaysia
TRUE friendship is not just sharing to show that you're caring... it's mean something more than that... No need to say, no need to show… just close your eyes and she will in your mind… Coz she have thougt you the TRUE meaning...

Thursday, July 30, 2009

Zetty & Lian (part 2)

Tak habis kat situ, dalam tengah mesej pun kitorang boleh sakat-menyakat gak. Kadang-kadang aku tegelak sorang-sorang time tengah mesej dengan Zetty nie. Sampai satu masa tue, time tengok muka dia pun aku akan automatic gelak.

Then ada satu malam tu masa tengah mid sem paper database, dompet aku ntah macam mana ntah bleh tercicir. Then malam tue aku risau gak sebab sume benda penting ada kat dalam dompet tu. Ic, kad matrix, duit….perghh! time tu gak member rapat aku buat aku bengang. Sedih giler-giler aku. Tapi yelah, aku stay cool. Siap boleh mention dompet hilang dengan muka tak bedosa nya…. Cuma aku bad mood dengan member aku tue jer. Time tue Lian ada tanya aku ok ker tak. Then aku cakap ok. Pastu dia cakap lagi, “Macam tak ok jer…” . Pastu, aku cakap.. “Nanti aku story” sebab time tu aku nak meting dengan budak biro aku. And aku tengok plak tangan Lian berbalut. Aku pun tanya “Nape tangan kau nie?”. Dia balas balik “Nanti aku story” sebab time tu pun dia nak p meeting pasal majlis pemasyuran SME.

Lepas meting dengan budak biro aku, aku pun turun kat bilik JPMDPP bawah. Aku tengok Zetty ada kat situ. Try ar nak hilangkan tension dengan dia. Masa tue aku tengok dia tengah baca majalah REMAJA. Aku dengan rasa tak bersalahnye p rampas majalah tue. Zetty pandang aku dengan muka tak puas hati. Aku plak buat dono sambil cakap “Aku nak baca….”. Zetty pun biar je la. Agaknye dia malas nak layan. Then dia tanya aku “Nape kol tanye pasal bas number 5 tadi?” aku jawab “Takde pape la” time tu aku malas nak crita. Aku kol Zetty sebelum tu sebab suspek dompet aku tercicir kat dalam bas tue, so kot la bas tu tengah paking kat kolej blehla suh Zetty try tanye pakcik bas tue. Tapi Zetty cakap takde bas pun tengah paking time tue.

“Kalau takde pape takkan la kau kol” Zetty sambung lagi. Aku just diam. Buat macam tak dengar and sambung baca majalah tue. Lama lepas tu baru aku cakap…..dengan nada selamba poyonye…”Dompet aku hilang….” Muka Zetty tak terkejut langsung. Aku guess dia tak pecaye coz mesti dia ingat aku just main-main. “Kau tak pecaye eh?”

Dengan muka tak besalahnye jugak dia jawab “Pecaye.” Aku pelik gak dengan respon dia tue. “Macam mane bleh hilang?” dia tanye lagi. Aku pun story kejadian tue…and tak lama pas tu, Lian datang. Lian pun tanye benda yang sama. And aku pun crita la balik. Then, aku tanya pasal tangan dia yang berbalut tue. Dia pun crita la yang dia jatuh motor time nak p tukar duit matawang asing sebab dorang nak p Hatyai keesokannya. Kesian gak aku tengok si Lian time tue.

0 comments:

Followers