Powered By Blogger

cuteComel

My photo
tawauKuantan, sabahPahang, Malaysia
TRUE friendship is not just sharing to show that you're caring... it's mean something more than that... No need to say, no need to show… just close your eyes and she will in your mind… Coz she have thougt you the TRUE meaning...

Friday, July 31, 2009

Zetty & Lian (part 3)

And Lian tanye lagi. “Ar, turn kau plak story kat aku nape muka kau pressure tadi?” Time tue aku rasa aku malas dah nak crita. So aku cakapla “Takda papela”. Lian tak puas hati. Dia buat muka. Then aku pun cakap “Bukan aku taknak story tapi budak nie ada kat sini” time tu aku jeling Zetty yang tengah baring kat kerusi dekat tempat aku ngan Lian lepak. Zetty pun perasan and dia terus bangun “Owh…takpela. Aku balik dulu ar…” aku cepat-cepat tarik tangan Zetty. Zetty plak jual mahal. Saje bekeras dengan aku. Masa tue aku genggam lengan kiri dia. Time tue dia pakai jam and gelang manik mutiara. So aku pun cakap “ Wei, dahla jangan merajuk. Aku main-main jer. Jom duduk balik” Zetty still taknak mengalah. Pastu aku cakap “Cepatla nanti gelang kau ni putus nanti kang” .Tup-tup yang putus bukannya gelang dia tapi jam dia yang color biru tue. Cuak aku time tue. Then aku tanya sapa yang bagi jam nie. Aku tanya “Boyfriend kau ker?” Zetty geleng and cakap “Takla. Ayah aku”. Terus aku say sorry and janji nak baiki jam tue. Zetty cakap takpela. Dia cakap dah takdir jam tu nak rosak time tu lagipun jam tu dah lama. Aku bekeras gak nak keep jam tu and nak baiki jam tue after aku setelkan dompet aku yang hilang. Zetty tetap nak aku serahkan balik jam tue. Kelopak mata dia berair. Aku tambah rasa bersalah and mintak maaf sangat-sangat. Time tu aku sendiri tak sedar yang aku tengah sedih. Aku pun tak tau knape.

Tiba-tiba Zetty cakap “Kau story dulu nape kau pressure. Aku tengok muka kau tak ok malam nie” then aku cakap “Takda ape-ape. Just rasa besalah sebab dah rosakkan jam yang ayah kau bagi nie” . Zetty jawab “Argh, tak payah la kau risau pasal jam tue, aku ada banyak lagi jam tangan lain.” And aku balas lagi “No. jam nie ayah kau yang bagi so bagi aku chance untuk bertanggungjawab. Just bagi aku time untuk setelkan masalah dompet aku dulu” Masa tue aku tak sedar mata aku berair. Pelik. Aku try cover seboleh-bolehnye. Sebab aku rasa aku tak pernah lagi tunjuk aku nangis depan member aku sebelum nie. Memang pelik perasaan aku time tue.

0 comments:

Followers