Powered By Blogger

cuteComel

My photo
tawauKuantan, sabahPahang, Malaysia
TRUE friendship is not just sharing to show that you're caring... it's mean something more than that... No need to say, no need to show… just close your eyes and she will in your mind… Coz she have thougt you the TRUE meaning...

Thursday, October 1, 2009

indrani2 (part 3)

”Dalam sebulan lagi, kita dah nak tournement ni... so, aku harap kita akan lagi kerap turun gelanggang.”
”Memang betul tu Za...tapi ko tau je la komitmen kita pada study terlalu tinggi. Kadang-kadang aku macam tertekan la wei...” Nadie mengeluh panjang.
Hari itu selepas latihan, kami duduk bersembang dalam bulatan di satu-satunya gelanggang futsal kolej Bukit Kachi 2.
”Aku tak kisah... pada aku, apa pun masalah yang datang aku tau, korang sentiasa ada bersama aku...” kataku penuh semangat sambil mengukir senyum lucu.
”Aku sokong!!!” Wani menyampuk dengan suara yang agak kuat kedengaran.
”Aku.... tengok dari keadaan dulu...kalau aku rasa aku boleh balance antara study dengan futsal nie, aku go on tapi kalau tak, aku slow down. Lagipun, aku bukan terrer sangat pun main futsal ni.”
”Ala...come on la Fitri...you can do it!”Seperti biasa aku suka memberi semangat.
Aku memandang Mira yang tidak berkata apa sejak perbualan kami. Antara kami semua, Mira la yang paling tak banyak cakap. Perwatakannya agak lemah lembut tapi tingkahnya selalu mencuit hati kami. ”Ha, Mira...ko plak macam mana? Kau jangan nak lari dari team ni erk? Ko pun kena join jugak. Takda alasan.” aku membulatkan mata dihujung kata.
Mira tersengih. ”Ala...aku bukan pandai main pun...korang je la yang main...”
”Ala Mira nie... kata jer tak pandai main padahal time training bukan main lagi dia gelecek bola tu...”
”A’ah la Mira, aku sokong cakap Zaza tu... aku tengok cara ko main ok apa.... kalau ko takut jadi stricer pun...ko still boleh jadi defend. Kan Yul?” Nadie memandangku mengharap satu sokongan.
”Ehm...” aku mengangguk. ”Aku kalau boleh, kita semua masuk tournament tu. Then, sekarang aku nak kita choose kapten dalam team kita nie. Ok sapa ada cadangan?”
”Aku tak kisah...” jawab Zaza.
”Fine, at least...bagi la satu nama dalam kalangan kita nie. Kalau aku, aku nak Wani!” aku melantangkan suara sambil tangan kiriku menepuk bahu Wani yang duduk disebelahku.Wani terkejut perlahan pantas dia memandangku.
”Eh? Apa hal plak? Setahu aku, ko yang mula-mula ajar kitorang main benda nie. So, better ko la yang jadi kapten kan?” Wani menolak cadangan ku.
”Ala.. Wani... come on la... be our capten k…” aku memujuk manja.
“Ah…taknak!”sekali lagi aku ditentang. Tanganku yang sejak tadi memegang bahunya ditepis sedikit keras.
”Ok macam ni la.. aku rasa korang berdua memang layak jadi kapten. So, sapa-sapa pun antara korang yang jadi kapten, aku setuju jer... betul tak girls?” cadang Zaza.
”Ye....!!!” Nadie, Fitri, Mira dan Kak Ana serentak bersuara. Wajah Zaza bercahaya mendengar cadangannya dipersetujui semua.
”Ok, kalau dah susah sangat nak pilih, korang berdua pilih muka duit syiling nie. Bila aku lambung and sapa punya pilihan yang kena so automaticly dia jadi kapten.” Zaza mengeluarkan duit syiling dari poketnya.
”Aku pilih yang ada tanda 20 sen!” pantas Wani memberitahu.
”Kalau macam tu, aku dah takda pilihan la kan? Apa lagi Za, lambung la. Tak sabar aku nak tengok Wani jadi kapten.” aku menjeling manja ke arah Wani. Dia membalas dengan menjelirkan lidah.
Zaza mula melambung. Semua mata tertumpu ke arah duit syiling 20 sen yang dilambung Zaza. Dan akhirnya...
”Hahaha!!! kan aku dah cakap... ko yang akan kena... congrates my darling friendz!!!”
Aku menghulur tangan ke arah Wani. Dia memandangku dengan mimik yang tidak puas hati.
”Ok, jadinya...Wani kapten kita la kan?”
Poyonya soalan mu Fitri... nie sapa yang rabun sekarang ni? Perliku dalam hati.
”So, kapten... tolong bagi kata-kata aluan sikit.” Pinta Nadie selamba.
Wani hanya menggeleng. ”La, poyo la... tolong la paham....” Wani menggeluarkan ayat biasanya tatkala dia berasa sesuatu yang tidak kena difikirannya.
”Cakap jer something....” aku menambah.
”Ok...aku just nak kata semoga kita berjaya...”
”Yah! Kita robohkan gerai dia!!!” aku bersuara lantang sambil mengeluarkan ’trademark’ yang hanya difahami oleh aku dan Wani. Rahsia kami.
Wani hanya tersenyum memandangku sedangkan yang lain kebingungan. Mungkin dalam benak mereka...’Ape plak kaitannya dengan futsal?’
Hihihi...

0 comments:

Followers