Powered By Blogger

cuteComel

My photo
tawauKuantan, sabahPahang, Malaysia
TRUE friendship is not just sharing to show that you're caring... it's mean something more than that... No need to say, no need to show… just close your eyes and she will in your mind… Coz she have thougt you the TRUE meaning...

Sunday, September 27, 2009

indrani 2 (part 1)

“Moorning girls…!!!” Ketibaanku disambut ratapan mata sang teman.
“Pagi yul... Lambat ko sampai hari nie... bukan ker ko nie on-time person? Aku ingat ko tak jadi datang tadi.” sindir Nadie sambil matanya khuysuk menatap labtop.
“Ala Nadie… macam ko baru kenal aku sehari dua. Aku ada hal sikit tadi. Last minute punya hal. Aku ingatkan kejap jer tapi tetiba plak tak sedar masa berjalan. Maaf ye kawan-kawan...” aku tersengih seperti kerang busuk. Timbul juga rasa bersalah kerana membiarkan kawan-kawan terpaksa menungguku lama.
”Banyak la ko punya maaf... Aku tak kira, lepas ni ko kena belanja aku makan ais krim.”
Alahai tetiba plak si Mira ni bersuara.
”Ape hal plak? Aku baru lewat berapa minit jer nie... selama nie aku tunggu korang bagai nak rak bila time kita training futsal, ade aku mintak korang belanja aku? Takde kan? Kan? Kan? Kan?”
”Memang la ko tak mintak kitorang belanja tapi bila dah start main, ko buat ape? Ha! ko buat ape? Ko sepak bola futsal tu giler-giler sampai badan kitorang naik lebam kan?” Zaza plak menyampuk dah....
”Eh.. nasib korang la... alasan lambat tak boleh pakai...” aku tetap tegar membela diri.
Akhirnya, mereka kematian ayat untuk membidas. Siapa yang tak kenal Yulie? Yulie yang tak sah kalau tak bidas apa saja yang tak kena mengikut akal fikirannya.
”Sudah... sudah... aku datang sini bukan mau tengok korang bergaduh... kita datang sini mau discus pasal assignment kan? So, jangan buang masa. Kita start sekarang! Aku banyak benda lagi mau buat lepas nie.”
”Ha.. tu la korang! Kan Mak Fitri dah marah dah...” Nadie cuba mengusik Fitri.
”Ape hal aku plak? Korang ar... aku lambat sikit pun nak kecoh.. tengok Wani, tak kate ape pun...” aku mengalih pandangan pada Wani yang langsung tak beri komen apa-apa dalam perbualan kami sejak tadi. Dia leka menekan punat telefon bimbitnya.Mesti tengah mesej dengan Din nie.Desis hatiku. Mendengar namanya kusebut, dia mengangkat wajah.
”Aku nie kan budak baik...bersopan santun.... cantik... tinggi.... putih...tak suka cakap kasar macam korang nie...”
Aduhai...poyonya ayatmu Wani.
”Hek eleh...iye la sangat... ker ko bagi muka kat adik ipar ko nie?” sampuk Zaza.
”Kalau ye pun, kenape? Ko jealous erk Za?” usik ku. “Tu la Wani.. lain kali tak yah la backing aku... kan dah ada orang cemburu...” sengaja aku memuncungkan bibir ke arah Zaza.
”Ish... tak kuasa aku nak jealous ngan ko weh...”
”Ah... dah...dah... aku ayat sikit korang dah lebih-lebih plak erk?” Pintas Wani cuba mendamaikan suasana.
”Ok la girls... kakak ipar I dah marah nie... so kita start la erk...?”
”Poyonye ayat ko Yul...” celah Nadie lagi sedang aku dan Wani bersantikie.
Dan begitu la hari-hari ku berlalu. Ceria dan meriah dengan usikan. Bagiku usik-mengusik itu membawa bahagia. Kadang kala aku berasa moody tapi bila bertemu mereka, hatiku beralih ceria.

**********

0 comments:

Followers